6 tips for et vellykket chatbot-prosjekt! 🤖

6 tips for et vellykket chatbot-prosjekt! 🤖

Flere og flere virksomheter ønsker å satse på chatboter i dag. Vi ser blant annet stor interesse for chatboter innen kunderådgivning, markedsføring og salg, men også HR, rekruttering og IT-støtte. Uansett om dens formål er å bistå internt eller ekstern, så kan gjennomføringen av chatbot-prosjektene være utfordrende. Det er mange fallgruver og veien mot suksess er ikke alltid like tydelig. I denne artikkelen vil jeg derfor gi deg seks konkrete tips som forhåpentligvis kan gjøre reisen mot en intelligent chatbot litt mindre humpete. 

Chatbot-gevinstene du kan realisere i dag

Chatbot-gevinstene du kan realisere i dag

Flere og flere norske og internasjonale selskaper lanserer nå chatbots. En fellesnevner med disse selskapene er at de er fremtidsrettet. De lanserer et produkt som kanskje ikke er fullverdig, men som allerede i dag kan gi dem gevinster de kan dra nytte av i fremtiden. I dag tenkte jeg derfor å fokusere på gevinstene man kan realisere med chatbots. Ikke alle gevinstene kan høstes umiddelbart, men på lengre sikt. Det er som i naturen – man må plante treet før man kan høste fruktene.