ROBOTIC PROCESS AUTOMATION I 2019 – HVOR ER VI I DAG?

ROBOTIC PROCESS AUTOMATION I 2019 – HVOR ER VI I DAG?

Nå som vi går inn i et nytt år kan det være nyttig å reflektere over hva som har skjedd med Robotic Process Automation (RPA) det siste året og hva vi kan forvente av denne teknologien fremover. Robot-teknologien er i en fase av kontinuerlig modning og utvikling, noe som stadig åpner dørene for flere muligheter. Dette innlegget tar for seg tre interessante utviklinger som trolig vil få stor betydning for organisasjoner som benytter seg av RPA, og bidra til bedre utnyttelse av potensialet som ligger i teknologien..

Chatbots – PREDIKSJONER FOR 2019

Chatbots – PREDIKSJONER FOR 2019

Vi har lagt bak oss nok et innholdsrikt år i chatbot-universet. Teknologien har hatt en tydelig modning i 2018, og dette var året da chatbots for alvor etablerte seg som et verktøy i en stadig voksende digital verktøykasse for norske virksomheter. I dette innlegget skal vi se nærmere på fire trender vi mener blir sentrale for chatbots i 2019. Før dette vender vi imidlertid blikket tilbake og ser litt i retroperspektiv.

Kunstig intelligens i eiendomsmegling – kun en «hype»?

Kunstig intelligens i eiendomsmegling – kun en «hype»?

Det er godt over tre år siden diskusjoner om kunstig intelligens sitt potensiale i eiendomsmeglingsbransjen ble et hett tema. Mange diskuterte muligheten for å lage personaliserte prospekter basert på kundedata og algoritmer som automatiserer boligprising. Likevel blir fremdeles 98 prosent av alle boliger solgt gjennom en eiendomsmegler – dette nivået har vært stabilt de siste 15 årene. På tross av den voldsomme teknologiske utviklingen har ny teknologi ennå ikke hatt betydelig effekt på måten eiendomsmegling drives.

Towards data science: learning to walk before you run

Towards data science: learning to walk before you run

It is undeniable that acceleration in technology requires firms to revisit the core of their business. Success stories enabled by data analytics and machine learning are becoming public at accelerating pace as firms try to position themselves as digital leaders. This creates urgency to evaluate automation as a new source of growth across all industries.

Ikke alle chatboter er like

Ikke alle chatboter er like

I dag ble Google Assistant endelig lansert på norsk språk, og virtuelle assistenter er mer aktuelle enn noensinne før. Samtidig ser vi flere kritiske leserinnlegg og uttalelser om chatbot-teknologien. Mye av det som blir skrevet er basert på feiloppfatninger og skjærer alle løsninger over én kam. I dette innlegget ønsker vi å forklare hvorfor vi mener chatboter og virtuelle assistenter kommer til å bli en kritisk ressurs for selskaper i fremtiden…

«Alexa, Kan du Booke et møterom for meg?»

«Alexa, Kan du Booke et møterom for meg?»

Chatboter surfer på digitaliseringsbølgen som aldri før i det nordiske markedet. En av trendene er et skifte i fokusområde for chatbotene – de skal ikke lenger kun bistå kunder, men også ansatte. I dette innlegget ønsker jeg derfor å gi deg et lite innblikk i hvordan denne trenden utspiller seg...