7 prinsipper for fremtidens digitale kundeinteraksjon (og litt sunn fornuft)

7 prinsipper for fremtidens digitale kundeinteraksjon (og litt sunn fornuft)

Chatbots, Virtual Assistants og Conversational Banking - alle hyppig brukte begreper om én eller flere sammensatte teknologier som tar sikte på å automatisere og optimalisere interaksjonen mellom selskaper og deres kunder og brukere. I prinsippet høres dette flott ut, men veien til det jeg mener er fremtidens kundeinteraksjon er nok mer omfattende enn bare å sette strøm på den dialogen man har med sine kunder i dag. Og misforstå meg rett - jeg hevder ikke at jeg har et tydelig bilde eller definisjon av hvordan fremtidens kundeinteraksjon vil se ut, men jeg vil dele noen veiledende prinsipper som sikrer at vi ikke mister fokus på det som virkelig er episenteret i det vi alle ønsker å bli best på. Kunden.

SXSW Interactive Festival 2019

SXSW Interactive Festival 2019

From March 8-12, I had the pleasure of attending the annual South by Southwest (SXSW) Interactive Festival in Austin, Texas.

This year, several of the sessions concerned artificial intelligence, digital transformation and innovation. These are fascinating topics for AVO in our quest to do epic shit, as well as for our customers and partners. The following is a short summary of three sessions that I found particularly capturing. I have included a few quotes that caught my attention, and links to the blogs and web pages of the speakers. Hopefully it will inspire you as well!

ROBOTIC PROCESS AUTOMATION I 2019 – HVOR ER VI I DAG?

ROBOTIC PROCESS AUTOMATION I 2019 – HVOR ER VI I DAG?

Nå som vi går inn i et nytt år kan det være nyttig å reflektere over hva som har skjedd med Robotic Process Automation (RPA) det siste året og hva vi kan forvente av denne teknologien fremover. Robot-teknologien er i en fase av kontinuerlig modning og utvikling, noe som stadig åpner dørene for flere muligheter. Dette innlegget tar for seg tre interessante utviklinger som trolig vil få stor betydning for organisasjoner som benytter seg av RPA, og bidra til bedre utnyttelse av potensialet som ligger i teknologien..

Chatbots – PREDIKSJONER FOR 2019

Chatbots – PREDIKSJONER FOR 2019

Vi har lagt bak oss nok et innholdsrikt år i chatbot-universet. Teknologien har hatt en tydelig modning i 2018, og dette var året da chatbots for alvor etablerte seg som et verktøy i en stadig voksende digital verktøykasse for norske virksomheter. I dette innlegget skal vi se nærmere på fire trender vi mener blir sentrale for chatbots i 2019. Før dette vender vi imidlertid blikket tilbake og ser litt i retroperspektiv.

Kunstig intelligens i eiendomsmegling – kun en «hype»?

Kunstig intelligens i eiendomsmegling – kun en «hype»?

Det er godt over tre år siden diskusjoner om kunstig intelligens sitt potensiale i eiendomsmeglingsbransjen ble et hett tema. Mange diskuterte muligheten for å lage personaliserte prospekter basert på kundedata og algoritmer som automatiserer boligprising. Likevel blir fremdeles 98 prosent av alle boliger solgt gjennom en eiendomsmegler – dette nivået har vært stabilt de siste 15 årene. På tross av den voldsomme teknologiske utviklingen har ny teknologi ennå ikke hatt betydelig effekt på måten eiendomsmegling drives.

Towards data science: learning to walk before you run

Towards data science: learning to walk before you run

It is undeniable that acceleration in technology requires firms to revisit the core of their business. Success stories enabled by data analytics and machine learning are becoming public at accelerating pace as firms try to position themselves as digital leaders. This creates urgency to evaluate automation as a new source of growth across all industries.